Projektverktyget för hantverksföretag

Funktioner i Digitimz

dashboard

Dashboard

Digitimz Dashboard ger dig alltid bra information om det aktuella läget. Du ser hur många offerter som ligger ut och till vilket belopp, hur många offerter som är godkända men inte placerade. Här ser du också hur många timmars arbete som är inplanerade. Resultat visas för projekten och totalt för verksamheten. Du ser vilka som är frånvarande. Meddelandeportalen låter dig hålla kontakt med kunder som läser och skriver meddelanden i kundportalen.

bildgalleri

Bildgallerier

Alla bilder som tas på arbetsplatserna samlas i ett centralt galleri, märkta med datum och projekt. Här får du möjligheten att följa hur projekten framskrider. Bilderna finns också i varje separat projekt.

Kalkyl/Offert

En bra utförd kalkyl ger säkerhet och sparar mycket arbete längre fram i processen. I Digitimz är kalkylen är uppdelad i beskrivning, tidskalkyl, artiklar och material. Tidskalkylen ger möjlighet till en bättre planering och uppföljning av projekten. Av kalkylen skapas en offert eller vid löpande arbeten kan även en kostnadskalkyl skapas. Offerten/kalkylen tar sen kunden del av i kundportalen där kunden kan acceptera eller avslå offerten.

ProjektSymbol

Projekthantering

Du får bra information om projektet med statistik över nedlagt arbete, inkomna leverantörsfakturor, vad som kan faktureras mm. Projektet innehåller också avdelningar för artiklar, ÄTOr, tidregistreringar, fakturering och meddelanden mellan företag och kund.

ny-tidsplan

Tidplaner

För mer krävande projekt finns möjlighet att göra en tidsplan. Den är i sin tur kopplad till resursplaneringen.

Tid- & resursplanering

Planering i Digitimz kan göras som tidsplanering och resursplanering. Tidsplaneringen som bygger på tidskalkylen är enkel att hantera med drag&drop och du kan planera översiktligt eller i detalj. Resursplaneringen av personal hanteras också med drag&drop och kan också göras översiktlig eller i detalj. När du planerar in personal går informationen vidare till mobilappens användare.

levfaktura
LevfakturaSymbol

Leverantörsfaktura

När en leverantörsfaktura lästs in av inläsningscentralen går den automatiskt till Digitimz. I avdelningen kan man skicka ett meddelande till en medarbetare att kontrollera fakturan. När fakturan kommit in debiteras projekt eller internkonton och efter attest så kan fakturan debiteras kunden.

Kundfaktura2Symbol

Kundfaktura

I projektets fakturaavdelning skapas underlaget till fakturan som skickas vidare till Digitimz kundfaktura. Här kan man också delfakturera eller skapa accontofakturor. Finns integration med ekonomisystem registreras fakturan där.

lager

Lager med satellitlager

Lagerhanteringen i Digitimz har ett huvudlager och satellitlager som du själv skapar. Dessa kan vara allt från personal till servicebilar och projekt. Inventarier som t.ex ställningar kan enkelt ”hyras” ut till kunden genom att placera dom i ett projekt. Du flyttar lätt lagerartiklar mellan lagren med drag&drop. QR-koder underlättar hanteringen i mobilappen.

MobilSymbol

Mobilapp

I mobilappen finns all den information som behövs för att hantera projekten ute på arbetsplatserna. Tidregistrering, artiklar, servicebilar och lager är några funktionerna. Mobilappen har också inbyggda databaser som gör det möjligt att använda appen även om internetuppkoppling saknas. Synkronisering sker så fort internetuppkopplingen kommer tillbaka.

KundportalSymbol

Kundportal

Kundportalen ger kunden möjlighet att se de offerter och bilagor som skapats och även acceptera eller avslå offerten. Kunden har också ett bildgalleri från projektet. För löpande arbeten visas också arbetsdagbok och upparbetade kostnader. Här finns också kundens fakturor.

Det är grönt, det är Digitimz!

Digitimz AB | Västerleden 41, 271 44 Ystad. Telefon: 0411-55 66 51 Epost: info@digitimz.se